3 dolog, ami nélkül az újévi fogadalom csak fogadalom marad

Az első tűzijátékok eldurranása már jelzi: itt az idő, hogy az elmúlt napokban tett fogadalmainkat elkezdjük megvalósítani. Január elseje sokak számára az új kezdetet jelzi, mégis az emberek alig 8%-a tartja be az újévi ígéreteit. Lássuk, mi az a néhány tényező, amely nélkül az idei fogadalom is csak egy kósza emlék lesz már februárban!Érdemes továbbolvasni »

8 kérdés a korán kelésről – reggeli rutin kialakítása a nyugodt és sikeres napkezdetért

Megrögzött éjszakai bagolyként korábban ritkán talált ébren a hajnal (vagy ha igen, akkor az egy nagyon megcsúszott bagolykodás eredménye volt), ám néha, extrém alkalmakkor mégiscsak belefutottam. Ilyen volt tavaly egy februári éjszaka, amikor a kruppos kislányom miatt 3-kor keltem, hogy elkaphassam az esetleges hajnali rohamot. A roham hála az égnek elmaradt, de amíg őriztem az álmát, égett a kezem alatt a munka – s ami még érdekesebb, a kiküldött leveleimre azonnal jöttek a válaszok, chaten villogtak az emberek, pezsgett az élet már hajnali fél 5-kor. Ekkor tapasztaltam meg először, hogy bizony a korai hajnali órák sokunknak igazi aranybányát jelentenek…
Érdemes továbbolvasni »

Az 5 legjobb projektmenedzsment szoftver kicsiknek és nagyoknak

A 21. század lassan a negyedéhez ér, és elmondhatjuk: soha nem pörögtek gyorsabban azok a bizonyos zsonglőrlabdák… Akár magánemberként próbálod egyensúlyban tartani a feladataidat, akár vállalkozóként próbálsz megbirkózni a sokféle szerepköröddel, akár nagyvállalati projektmenedzserként próbálod egyengetni a csapatod munkáját, nagy hasznát veheted egy jó projektmenedzsment szoftvernek.
Érdemes továbbolvasni »

Home office koronavírus idején 2. – Hatékonyság

A két részes cikksorozat első részében megbeszéltük, hogy lehet az ember teljesen kezdő vagy gyakorlott home officer, a mostani helyzet mindenki számára tele van újdonságokkal, átgondolandókkal, tanulandókkal. Körbejártuk, miért és hogyan érdemes kialakítani a napirendet annak érdekében, hogy a munka is legyen elvégezve (nagyjából), és te se őrülj bele a szituációba (legalábbis a munkád okán). Ma ott folytatjuk, ahol abbahagytuk: beszélünk a kommunikáció fontosságáról, majd megnézzük, hogyan lehet a már kialakított munkaidőt a lehető leghatékonyabban felhasználni.Érdemes továbbolvasni »

Home office koronavírus idején 1. – Időbeosztás

Ahogy pár nap leforgása alatt az egész ország belepörgött a home office-osdiba, úgy kezdtek érkezni az ügyfeleimtől a telefonok és e-mailek, illetve a blogon a keresőszavak, hogy ugyan mégis hogyan kellene okosan csinálni ezt az időszakot otthoni munka szempontjából. Kézenfekvő lett volna, hogy két óra alatt összedobjak egy gyorstalpaló cikket, ahogyan ezt sokan meg is tették. Én mégsem tettem, annak ellenére, hogy a munkám jelentős részében ezzel a témával foglalkozom vállalati tréningek és egyéni tanácsadások formájában.Érdemes továbbolvasni »

6 kalap – Kreatív problémamegoldó módszer önálló vagy családi használatra

Nemrégiben a Facebook-oldalamon arról írtam, hogy milyen fontos, hogy az időgazdálkodással kapcsolatos problémáinkra ne csak felszíni megoldást próbáljunk keresni (újabb teendőlista app letöltése, még egy mindent megmondó könyv elolvasása stb.), hanem ássunk a dolgok mélyére, keressük meg, honnan is gyökereznek valójában a problémáink, és a gyökérokokra keressünk megoldást. Magyarul: gondolkodjunk. Ahelyett, hogy hűbelebalázs módjára gyorsan valamin változtatnánk, járjuk körbe a kérdést, nézzük meg több szempontból, így jóval biztosabb lábakon fog állni a változás, és hosszabb távon is eredményes lesz. Most egy olyan módszert mutatok, amely segítségedre lehet a gondolkodásban.Érdemes továbbolvasni »

Vissza a munkába! – Így marad időm mindenre, ami fontos számomra

Egy éves volt a fiam, amikor először gondoltam arra a szeptemberi sétánk során, hogy jövő ilyenkor már talán külön leszünk – ő bölcsiben, én munkában. A következő év során egyértelművé vált számomra, hogy az életem akkori szakaszában nincs az a munka, amiért kiadnám a kezemből a kisfiamat, és mivel szerencsére meg tudtuk oldani anyagilag, így újabb egy évre itthon maradtam. Aztán jött a húga, akivel szintén itthon maradtam… Lényeg a lényeg, hét év elteltével idén szeptemberben mindketten kirepültek a fészekből, a nagy iskolába, a kicsi óvodába ment, én pedig végre saját munkaidőhöz jutottam, és ezzel rengeteg dolog megváltozott…Érdemes továbbolvasni »

EGYETLEN – a szemlélet, amely rendet tesz a káoszban

Nagyon szerencsésnek érzem magam, mert a munkám a szenvedélyem. A családommal töltött idő kivételével gyakorlatilag az összes ébren töltött percben valamiféle időgazdálkodási vagy hatékonysági kérdésen gondolkodom, megoldásokat keresek, módszereket találok ki, vagy éppen a tudásomat bővítem könyvek, kutatások, képzések segítéségével. A fejemben folyamatosan kavarognak a témába vágó kérdések és válaszok, ötletek és információk. Időnként – általában amikor a legkevésbé számítok rá – összetalálkozik ebben a zsongásban két látszólag távoli gondolat, és rájövök, hogy milyen jól összeillenek. Nyilván nem véletlen, hogy ezek a kombinációk mindig olyan problémára adnak megoldást, amellyel aktuálisan éppen dolgom van – személyesen vagy az ügyfeleim által…Érdemes továbbolvasni »

tervezés

Tervezni, de minek?!

Nincs időgazdálkodás tervezés nélkül – én magam is lépten-nyomon erről írok a blogon. A tervezés segít abban, hogy olyan irányt alakítsunk ki az előttünk álló időszaknak – évnek, hónapnak, hétnek, napnak -, amely a prioritásainknak, kötelezettségeinknek és körülményeinkek megfelel; hogy a rendelkezésre álló időt a lehető legjobban kihasználjuk; hogy előre felkészülhessünk az előttünk álló eseményekre, feladatokra és így tovább.  Igen ám, de az élet néha csúnyán közbeszól. Vannak olyan időszakok, amikor elbillen egy dominó, és borul vele az egész sor. S minél nagyobbat borul a rendszer, annál hangosabban visszhangzik a kérdés: tervezni, de minek?!

Érdemes továbbolvasni »